Ігор Артюшенко – про ключові рішення 8 сесії 8 скликання

  Минулого тижня завершила свою роботу восьма сесія Верховної Ради України. До вересня народні обранці знаходитимуться у відпустках. 

  Закриту сесію політологи вже назвали однією з найпродуктивніших не тільки за скликання, а й за всі роки Незалежності. Ми пригадаємо ключові законопроекти восьмої сесії восьмого скликання разом з безпосереднім учасником подій – народним депутатом України, головою Запорізької територіальної організації партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність» Ігорем Артюшенком.

БОРОТЬБА З КОРУПЦІЄЮ

 

  • Проект Закону про Вищий антикорупційний суд (№7440)

  Антикорупційний суд – орган правосуддя, який має розглядати справи ТОП-корупціонерів.

  Згідно законопроекту, на Вищий Антикорупційний суд покладається розгляд кримінальних проваджень, як стосовно корупційних злочинів, які визначені корупційними Кримінальним кодексом України (це злочини, передбачені статтями 191, 262, 308, 312, 313, 320, 357, 410 КК України, у випадку їх вчинення шляхом зловживання службовим становищем, статтями 210, 354, 364, 364-1, 365-2,368 – 369-2 КК України), так і стосовно інших пов’язаних та об’єднаних із ними в одне кримінальне провадження злочинів.

  Передбачається, що Вищому антикорупційному суду будуть підсудні корупційні та пов’язані із корупцією злочини, якщо розмір предмета злочину або завданої ним шкоди в 500 і більше разів перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений законом на час вчинення злочину.

  Іноземні експерти заявили, що виникнення антикорупційного суду стане важливим прецедентом на міжнародній арені – напрацьований досвід буде використаний в інших державах (зокрема, в Грузії, Молдові та інших). Це говорить, що Україна вибрала унікальний і прогресивний шлях подолання проблеми.

Коментар Ігоря Артюшенка: Створення Вищого Антикорупційного суду – законопроект, внесений Президентом України Петром Порошенком. Наша фракція від самого початку підтримувала позицію Президента, законопроект знайшов відгук і серед більшості колег. Таким чином був створений Вищий Антикорупційний суд, де кожен кандидат в судді буде йти через прискіпливий відбір як Міжнародної ради експертів, так і ВККС з чіткими критеріями. Якщо вони працювали і були заплямовані, чи вони мають статки, які не можуть підтвердити, чи до них є конкретні вимоги щодо їх можливих корупційних зав’язків – ці люди не зможуть потрапити в Вищий Антикорупційний суд. Таким чином ми оновимо судову владу, таким чином ми досягнемо того, що винні в корупції ТОП-чиновники, бо саме по цим справам буде виносити вирок Антикорупційний суд, нарешті опиняться за гратами.

Проте нам всім треба чітко розуміти, що від голосування і до перших результативних рішень цього суду пройде не місяць, і не два, і навіть не півроку. Тому що тепер міжнародна рада експертів має сформуватись, має бути проведений публічний конкурс, щоб кожен громадянин міг подивитись, які люди планують працювати в цих судах, після чого цей суд буде сформований, і тільки після цього Національне антикорупційне бюро передасть отой пласт кримінальних справ в новосформований суд і почнеться їх розгляд.

Я переконаний, що під пильним оком ради експертів, під пильним оком Венеціанської комісії, яка підтримала саме цей текст закону про Вищий Антикорупційний суд буде успіх і корупціонери нарешті понесуть покарання. Але не чекайте, що це буде через місяць. Я сподіваюсь, що за найближчий рік ми це створимо і ви всі побачите результат. Я запевняю, що він буде, 

ОБОРОНА І БЕЗПЕКА

  • Проект Закону про національну безпеку України (№ 8068)

  Законопроект передбачає продовження реформи сектору безпеки та оборони. Найбільш прогресивною нормою закону є запровадження парламентського та громадського контролю за збройними силами і військовими формуваннями – це посилює демократичні принципи та дає українському суспільству механізми контролю за власною армією. Також пропонуються прозорі механізми фінансування армії, що є важливим для громадського контролю.

  Положення закону пропонують суттєві доповнення щодо обов’язків Командувачів окремих родів військ у процесі формування та модернізації боєздатних підрозділів, запроваджують більш чітку ієрархію підпорядкування безпосередньо Головнокомандувачу та покладають вичерпні вимоги для підвищення обороноздатності армії.

Коментар Ігоря Артюшенка: Цей документ – реальний перехід вітчизняної армії до вимог стандартів НАТО і Євросоюзу та є черговою і принциповою сходинкою на шляху України до членства в НАТО та інтеграції в безпековий простір західних країн.  Законопроект створювали з залученням експертів НАТО, які разом з нашими професіоналами  шукали найбільш ефективні механізми для підвищення обороноздатності України. В час зовнішньої агресії зміцнення оборони є беззаперечним обов’язком парламенту.

 

ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ТА УЧАСНИКІВ РЕВОЛЮЦІЇ ГІДНОСТІ

 

  • Проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України щодо створення Міністерства України у справах ветеранів – центрального органу виконавчої влади для забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері соціального захисту ветеранів війни.  (№7505 )

  Після ухвалення в Україні з’явився новий орган – Міністерство у справах ветеранів, яке зосередилося на різноплановому соціальному забезпеченні та захисті ветеранів війни. Головне завдання відомства – відповідати за реалізацію державної політики у даній сфері. Очільником Міністерства ветеранів була обрана Ірина Фріз.

  • Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо державної підтримки учасників бойових дій та їхніх дітей для здобуття професійно-технічної та вищої освіти (№6298)

  Завдяки законопроекту розширено коло пільгових категорій військовослужбовців та їхніх дітей для здобуття вищої чи професійно-технічної освіти. Старі норми досить жорстко обмежували пільгову категорію військовослужбовців, які мали право скористатись можливістю здобути освіту. Зокрема, наразі не підпадають під дію пільг добровольці із добровольчих батальйонів, більшість військових старшого віку та інші категорії.

  • Проект Закону про внесення зміни до статті 115 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” щодо призначення дострокової пенсії за віком членам сімей осіб, які загинули (померли) внаслідок поранення, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров’я, одержаних під час участі в Революції Гідності» (№ 7429)

  Законопроект спрямований на підвищення соціального захисту сімей Героїв Небесної Сотні. Завдяки незначним доповненням в діюче законодавство, члени сімей загиблих учасників Революції Гідності отримають змогу достроково виходити на пенсію – в 50 років для жінок, і в 55 – для чоловіків. Варто наголосити, що подібні пільги мають родини загиблих під час антитерористичної операції військовослужбовців.

  • Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення соціального захисту військовослужбовців» 6268-1 (І чит)

  У редакції законопроекту йдеться про забезпечення грошової виплати родинам, які втратили годувальника через захворювання або травму, набуту під час проходження військової служби. На жаль, наразі положення діючого закону недосконалі, що викликає суперечності у трактуванні. Внаслідок цього, родини, які втратили близьку людину після її звільнення зі служби через захворювання набуті раніше, під час виконання службових завдань, часто не в змозі довести своє право на компенсацію від держави. Фактично, даний проект закону відновлює соціальну справедливість між родинами військовослужбовців, які втратили рідну особу в статусі військовослужбовця і звільненого із військової служби.

  • Проект Закону про внесення змін до законодавчих актів України щодо соціального захисту постраждалих учасників Революції Гідності та деяких інших осіб (№8201)

  Законопроект спрямований на врегулювання розбіжностей і колізій у діючому законодавстві стосовно соціального забезпечення учасників бойових дій, і зокрема прирівняних до них постраждалих учасників Революції Гідності. Варто нагадати, що взимку цього року демократичні сили парламенту підтримали ідею посилити соціальний захист тих осіб, які зазнали каліцтв чи травм через протиправні дії Беркуту і інших силовиків у період Майдану. Запропонований законопроект потрібен для реалізації соціального забезпечення, відновлення соціальної справедливості і гідної допомоги героям, які змінили вектор розвитку країни.

Коментар Ігоря Артюшенка: В нелегкий для України час тисячі громадян проявили героїзм та свої найкращі якості. Українці відстоювали  право на свободу на Майдані, тепер вже чотири роки відвойовують Незалежність у російського агресора. Піклування про патріотів та їхні родини – одна з найголовніших задач держави. За час роботи нам вдалося прийняти ключові законопроекти, направлені на відновлення соціальної справедливості серед цих верств населення. З початком нової сесії ця робота продовжиться.

 

ФІНАНСОВА ГАЛУЗЬ 

 

  • Проект Закону про валюту (№ 8152)

  Проект є базовим документом, що створить оптимальну модель валютного регулювання – експерти вже охрестили цю ініціативу Президента України «фінансовим безвізом». Передусім, йдеться про запровадження свободи руху капіталів на валютному ринку. Фактично, це механізм зміцнення гривні за рахунок збільшення надходжень іноземної валюти та закордонних інвестицій. Крім того, відкриваються ширші можливості для діяльності вітчизняного бізнесу на іноземних ринках. Тобто, підприємці з малого і середнього сегменту бізнесу зможуть безперешкодно закуповувати обладнання чи сировину з-за кордону. Варто наголосити, що левова частка іноземної валюти в українську економіку надходить завдяки заробітчанам.   Спрощення руху капіталів відкриє для них комфортніші умови пересилання коштів для своїх родин. Загалом, законопроект удосконалить законодавчу базу в цьому сегменті, відповідно до передових європейських стандартів.

Коментар Ігоря Артюшенка: Протягом цієї сесії нам вдалося зробити низку кроків для збереження стабільності фінансової системи України та розвитку банківського сектору в подальшому. Зокрема, мова йде про прийняття законопроектів, направлених на покращення інвестиційної привабливості країни. В результаті чого гривня, згідно інформації видання Bloomberg, стала найсильнішою валютою серед валют пострадянських країн.

 

ПРОТИДІЯ ПРОПАГАНДІ

 

  • Проект Закону про внесення зміни до Закону України “Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів” (щодо протидії ворожій пропаганді та покращення інформаційного забезпечення громадян України, постраждалих внаслідок воєнних дій, місце проживання яких є територія Донецької та Луганської областей де органи державної влади України здійснюють свої повноваження) № 8114 (І чит)

  Законопроект є реальною можливістю зміцнити інформаційну безпеку для жителів східних областей України від ворожої пропаганди. Передбачається запровадження доступніших тарифів на передплату вітчизняних друкованих видань для жителів підконтрольних Україні територій Донецької і Луганської областей. Автори закону переконані, що встановлення лояльних, низьких тарифів для передплат вітчизняних друкованих ЗМІ сприятиме підвищенню обізнаності місцевого населення та захистить людей від атак ворожої пропаганди.

Коментар Ігоря Артюшенка: Проти нашої держави ведеться серйозна інформаційна війна. Недарма, одним з перших розпоряджень окупантів на захопленій території став наказ про блокування українських каналів.

Наразі вони докладають масу зусиль, щоб потрапити в наш інформаційний простір, і особливо гостро це відчувається на лінії розмежування. Для протидії російській пропаганді треба створювати більше українського продукту, робити його якісним та доступним. Згадайте квоти на радіо та телебаченні. Завдяки їм ми не тільки позбулися тони кремлівського інформаційно-художнього сміття, але й відродили українське кіно та музику.
На дев’ятій сесії ми повернемось до розгляду закону № 8114 і я дуже сподіваюся, що нам вдасться його прийняти.

 

ВДОСКОНАЛЕННЯ РЕФОРМИ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ

 

  • Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про добровільне об’єднання територіальних громад” щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст обласного значення» (№6466)

  Документ передбачає важливі доповнення для зміцнення реформи децентралізації: прирівнює територіальні громади міст обласного значення до спроможних об’єднаних територіальних громад, що дозволяє приєднувати інші громади без проведення перших виборів. Такий підхід дозволить малим територіальним громадам із селищ-сателітів приєднуватись до великих міст без супротиву місцевих рад. Адже досить часто територіальні громади із малих сіл не мають змоги долучитись до існуючої територіальної громади міста, саме через небажання проводити чергові вибори останніми.

Коментар Ігоря Артюшенка: Реформа децентралізації є головним нововведенням і здобутком нашого парламенту, її реалізація продовжиться протягом всього періоду нашої роботи.  

За три роки з моменту початку реалізації реформи з децентралізації влади, обсяги дохідної місцевих бюджетів зросли в декілька разів. Проектом бюджету 2018 року також передбачено зростання місцевих бюджетів, що дозволить спрямувати ці кошти на глобальні проекти. Децентралізація – це розширення можливостей, і законопроект №6466 дозволяє користуватись перевагами реформи мешканцям абсолютно всіх територій, незалежно від їх розміру або чисельності.

 

 МІЖНАРОДНА ДІЯЛЬНІСТЬ

  • Проект Постанови про підтримку звернення Президента України до Вселенського Патріарха Варфоломія про надання Томосу про автокефалію Православної Церкви в Україні» (№ 8284)

  В квітні Президент України Петро Порошенко звернувся до Вселенського патріарха Варфоломія з проханням надання Томосу про автокефалію Православній Церкві в Україні.

  Прийнявши до розгляду звернення, Вселенський Патріархат фактично визнав право українців мати свою церкву, відмовився ділити українців на «канонічних» і «неканонічних», і розпочав процедури, необхідні для надання автокефалії Православній Церкві в Україні. Безперечно, слід говорити, що ця подія стане відновленням історичної справедливості., адже саме з Києва 1030 років тому поширилась православна віра в східноєвропейському регіоні, в тому числі по території країни-агресора.

Коментар Ігоря Артюшенка:  За останні роки Україна зробила величезний  прорив в національній самоідентифікації і створення Єдиної Помісної Української церкви є логічною складовою цього шляху.

Століттями нас насильно поєднували з диким «русскім миром», пропагуючи чужі ідеали і цінності, намагаючись знищити найцінніше, що має держава – Незалежність, мову, віру. І вкрай неправильно, що юридично на нашій землі більше прав має церква, що спростовує саму українську націю. Церква, чиї патріархи та священники благословляють загарбників, які вбивають українських воїнів.

Чотири роки тому Україна чітко визначила свій шлях. Наше майбутнє – бути рівним партнером серед провідних сучасних демократичних держав, а не мовчки приймати долю побитого «молодшого брата».

Цивілізований світ підтримує нашу країну – про це свідчать Угода про Асоціацію з ЄС, отримання статусу країни-аспіранта НАТО, схвалення реформ, які є складовою системний руху до Євросоюзу. Я впевнений, що ця підтримка проявиться і в рішенні про надання Томосу.

  • Постанова №8168-1

  Фракція Партії «Блок Петра Порошенка» стала одним із ініціаторів створення офіційної позиції Верховної Ради про засудження виборів президента РФ в окупованому Криму. Дике порушення міжнародного права, зневага до українських кордоні і Конституції не можуть залишатись без жорсткої відповіді парламенту.

Коментар Ігоря Артюшенка:  Текст Постанови створювали представники нашої фракції спільно із членами профільного комітету. Ми чітко окреслили нашу позицію та закликали країни Заходу не визнавати результатів з окупованої української території Криму, і застосувати санкції проти організаторів фіктивних виборів.

0 відгуків

Напишіть відгук

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *