photo_2017-11-14_14-17-44 - Копія

Ігор Артюшенко висловився про головні події в країні

Розмова проходила в прямому ефірі 112 каналу. Народний депутат України, голова Запорізької територіальної організації партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність» Ігор Артюшенко відповів на актуальні питання журналістів.

Про бюджет

Першою темою обговорили перспективу прийняття головного документу країни. Парламентар зауважив, що вже другий рік за часи Незалежної України проект бюджету подається вчасно, тому існує висока ймовірність, що голосувати за нього будуть не напередодні новорічної ночі.

– Бюджет було подано вчасно, 15 вересня, і це дає шанс нормально пропрацювати, а не приймати його «під ялинку».  Я сподіваюсь, що цього тижня ми приймемо в першому читанні, а в перший тиждень грудня приймемо в другому. Звичайно, гарантій давати ніхто не може, тому що це питання дискусій, питання основних показників. Наприклад у мене, як у мажоритарника, зауваження викликає питання перерозподілу між місцевим бюджетом і центральним бюджетом. Завдяки реформі децентралізації за останні роки бюджети міст виросли в 2,5-3 рази, але в першому читанні подається проект бюджету, в якому більшість коштів на наступний рік планується залишити в центрі, а не віддати на місця. Я не підтримую цю позицію, і вважаю, якщо ми взяли курс на децентралізацію, то треба цей курс планомірно  відстоювати і уповноважені владою всі можливості віддавати на місця.

Разом з тим я підтримую те, що головним показником видаткової частини  бюджету є питання безпеки і оборони. Там закладено 164 мільярди і це безпрецедентна сума в порівнянні з минулими роками, – зазначив депутат.

В держбюджеті 2018 року передбачено збільшення мінімальної заробітної платні до 3 723 гривень, а прожиткового мінімуму до 1,7 тисяч гривень. Проект кошторису вже викликав реакцію представників окремих політичних сил, які заявили, що сплановані суми – мізерні. При цьому опозиціонери не могли дати відповідь на те, яким чином можна значно збільшити ці фінансові показники. В коментарі до цієї теми Ігор Артюшенко наголосив, що регулярне збільшення мінімальної зарплатні свідчить про підйом економіки, що ж стосується цифр – сума прораховується перш за все з урахуванням реальних можливостей країни, а не політичних амбіцій окремих популістів.

–  Завжди легко бути в опозиції. Тоді можна заявити, що мінімальна зарплата має бути п’ять тисяч, а пенсія, наприклад, двадцять. Можна говорити все, що завгодно. Якщо аналізувати дохідну частину бюджету і питання розподілу, то, звичайно, цифри наведені правдиві. Скільки є доходу, стільки ми і декларуємо. Питання – як найкраще розподілити.

На мою думку, основна дискусія має точитися над видатковою частиною бюджету – тобто на що підуть кошти, чи на освіту, чи на армію, чи на дороги.

Я підтримую збільшення мінімальної зарплатні до 3700 – це свідчить про те, що все таки потроху економіка підіймається. Щодо інших зарплат – ми прийняли освітню і медичну реформи, в яких закладені підвищені суми вчителям і медикам. Звичайно, все це потужно лягає на плечі бюджету, бо все це – видаткові частини, – наголосив парламентар.

Про курс гривні

В проекті бюджету 2018 закладений курс гривні 29,3 по відношенню до долара. Зі слів Ігоря Артюшенка ця цифра є середнім показником, яка була визначена в результаті планування. В залежності від ситуацій вона буде варіюватися.

– Будь-яке питання бюджету – це питання плану, а не дійсності. Виходячи з показників, які є сьогодні, уряд розраховує показник 29,3. В липні ми ввели поняття трирічного планування бюджету. Тобто в липні ми прийняли план бюджету на три роки вперед, і в ньому він був на вищезгаданому рівні. Будуть коливання. І в цьому немає ніякої «зради», так побудована економіка. Наприклад, в січні долар росте, тому що максимально закриваються «дірки» – виплати за минулий рік, а наприкінці літа у нас зерно, врожаї і долар падає.

Я підтримаю позицію уряду, що в середньому показник буде 29, 3. Тож я б не був ні оптимістом, ні песимістом, а був реалістом. Краще ми закладемо 29,3, а якщо вдасться буде 27,5, а не навпаки, – підсумував Ігор Артюшенко.

Про законопроект щодо деокупації Донбасу

Законопроект про деокупацію Донбасу, який був прийнятий в першому читанні, дозволить використовувати всі військові підрозділи без обмеження демократичних процедур та визнає території ОРДЛО окупованими. Ігор Артюшенко розповів, чому він є в числі прихильників законопроекту.

– Я голосував за законопроект в першому читанні, бо вважаю, що прийняти його необхідно як мінімум тому, що це підтримує українська дипломатія і каже, що це підсилить наші перемовні козирі на міжнародній арені. Зрозуміло, що з прийняттям цього закону російські війська не підуть з України, але ми вперше юридично визнали питання агресора, питання окупаційної влади, питання статі самооборони, згідно статуту ООН, – наголосив нардеп.

Про можливість звільнення Сенцова

В ЗМІ пройшла інформація, що український режисер, політв’язень Олег Сенцов був направлений до штрафного ізолятору через підтримку громадськості Якутії. Наразі бранець вже перебуває в колонії суворого режиму. Згідно вироку, винесеному російським судом, Сенцова засудили до 20 років суворого режиму за звинуваченням у підготовці підриву пам’ятника Леніну в Сімферополі та підпалі офісів «Російської громади Криму» і «Єдиної Росії».

Всі обвинувачення стосовно Сенцова Ігор Артюшенко називає сфабрикованими. На питання ведучих: «чи є можливість в української влади домовитися з російською стороною?» парламентар відповів стверджувально.

– Наразі над цим працює парламентська група. Ми розуміємо, що потрібно докласти максимум зусиль для того, щоб політичні заручники Путіна, яких він використовує, щоб зневірити нас в протидії режиму нинішньої Росії, вийшли на свободу. Ні в чому не винних людей використовують задля політичного тиску утримують фактично незаконно в російських тюрмах.

Я знаю, що така робота ведеться, і ми всіма політичними, дипломатичними методами, на міжнародному рівні постійно підіймаємо питання звільнення політв’язнів, – сказав депутат.

Про суперечку між НАЗК та НАБУ

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) направило до суду протокол про адміністративне правопорушення щодо директора Національного антикорупційного бюро України (НАБУ) Артема Ситника. Наразі НАБУ перевіряє ймовірне не внесення до декларації майна головою НАЗК Наталією Корчак. Публічна війна між відомствами кожного дня обростає новими подробицями. На думку Ігоря Артюшенка конфлікт заважає структурам виконувати свої безпосередні обов’язки.

– Боляче дивитись на цей конфлікт. Я та людина, яка голосувала за створення НАБУ, за створення НАЗК, збільшення бюджетів для НАБУ, створення цих незалежних органів для того, щоб вони боролись з корупцією. Насправді ми маємо мільйонні неперевірені декларації, відсутність несення покарання в судах топ-чиновників та корпоративні конфлікти між двома незалежними органами, які просто медійно між собою воюють замість того, щоб займатися тією роботою, заради якої їх створювали, і заради якої їх підтримувало українське суспільство.

В проекті закону, одним зі співавторів якого виступаю і я, ми пропонуємо розігнати нинішній склад НАЗК і набрати нових, тому що ми не бачимо системної роботи, ми бачимо цирк.

Я переконаний в тому, що такий орган, як НАБУ, має існувати, що він повинен бути незалежним, я переконаний в тому, що ми як українська влада маємо забезпечити належне фінансування і зарплати для того, щоб вони насправді були вільними і незалежними, але на сьогоднішній момент я незадоволений результатами їх діяльності, – підсумував нардеп.


0 відгуків

Напишіть відгук

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>