Провести деолігархізацію, допомогти простим громадянам та захистити країну – наші головні завдання

За останній місяць депутати Верховної Ради прийняли ряд законів, які стосуються встановлення соціальної та національної справедливості у нашій державі. Зокрема йдеться про закони, щодо деолігархізації та декомунізації України.

Разом з тим, з 1 квітня зросла ціна на газ для домогосподарств, що призвело до ажіотажу навколо нової процедури оформлення субсидій.

Про прийняті закони, а також полегшену процедуру оформлення субсидій розповів народний депутат України VIII скликання Ігор Артюшенко.

 

Як відомо, парламентарі прийняли ряд законів, які обмежують вплив олігархів на державні підприємства. На якому етапі наразі знаходиться процес деолігархізації?

 

Ми дійсно прийняли ряд законів, які надають можливість державі спрямувати прибутки  власних підприємств у державний бюджет, а не в кишені олігархів.

Прийнявши Закон про акціонерні товариства, ми навели лад у нафтовій сфері, але разом з тим, відлучення бізнесу від держави стосується не лише Ігоря Коломойського.

Нещодавно державі повернули 19 газових родовищ, якими користувалися компанії «Сім’ї» Януковича. Гадаю, що невдовзі родовища виставлять на публічні торги, і віддадуть у користування новим інвесторам.

Також 9 квітня ми прийняли Закон № 2250 про ринок природного газу, який деолігархізує газову сферу і надає можливість державі контролювати прибуткові ринки, тим самим вдаривши по олігархах часів Януковича.

Прийнятий документ забороняє таким одіозним олігархам як Фірташ і Льовочкін безкоштовно користуватись газорозподільними мережами України.

 

Депутати Верховної Ради України прийняли пакет так званих «декомунізаційних» законів. В чому їхня головна суть?

 

Ми прийняли закони, які стануть ключовим моментом на шляху відновлення історичної справедливості в Українській державі і є визначним кроком в українському державотворенні ХХІ століття.

Прийняті закони стосуються офіційного статусу для всіх борців за незалежність України у ХХ столітті та засудження комуністичного і нацистського режимів в нашій державі.

Всі попередні скликання парламенту ігнорували та лишали невирішеними ці актуальні протягом всієї незалежності України питання, але так не могло тривати й надалі. Ці закони покликані розвінчати радянські міфи та остаточно зруйнувати вікову брехню тоталітарних режимів.

Серед прийнятих документів, Закон № 2538-1 про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у ХХ столітті, який на законодавчому рівні встановлює статус борців за незалежність України в ХХ столітті і закріплює право на надання державних та муніципальних гарантій.

Також Закон визначає основні напрямки державної політики щодо відновлення, збереження та вшанування національної пам’яті про боротьбу за незалежність України в ХХ столітті і встановлює відповідальність за порушення законодавства про даний статус.

Ми прийняли Закон № 2540 про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років. Він спростить та розширить доступ до архівних даних каральних органів комуністичного та нацистського режимів.

Закон про увічнення пам’яті перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років запроваджує День пам’яті та примирення, який відзначатиметься щорічно 8 травня.

Разом з тим, ніхто не відміняє державне свято 9 травня. Цей день лишається Днем Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні.

Окрім того, прийнятий Закон № 2558 про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки.

Цей документ забороняє публічне використання комуністичної і нацистської символіки.

Також згідно цього історичного Закону, органи місцевого самоврядування повинні у шестимісячний строк демонтувати пам’ятники, пам’ятні знаки, присвячені особам, причетним до організації та здійснення Голодомору 1932-1933 років в Україні, політичних репресій, особам, які займали керівні посади у комуністичній партії, вищих органах влади та управління СРСР та УРСР.

Цим документом ми забиваємо останній цвях у труну комуністичного режиму, який остаточно йде у небуття. Ми маємо можливість виховувати молоде покоління не на тоталітарних штампах і оманливій пропаганді, а на прикладах героїзму та здобутків нашого народу.

 

Як відбуватиметься процес перейменування вулиць, адже ми маємо в області сотні вулиць та інших топонімів, які несуть в собі комуністичну ідеологію?

 

По-перше хочу спростувати міф про те, що начебто мешканці перейменованих вулиць матимуть платити за переоформлення документів. При перейменуванні тієї чи іншої вулиці її мешканцям зовсім не потрібно буде терміново міняти документи, це можна буде зробити згодом в плановому порядку, скажімо змінюючи фотографію у паспорті, або продаючи те чи інше помешкання.

Також варто зазначити, що документи права на власність та паспорти вже давно не прив’язані до прописки, бо її замінили на реєстрацію, яка лишається дійсною.

Щодо процесу перейменування, варто наголосити, що нові назви вулиць і нові пам’ятники мають бути запропоновані самою громадою.

Коли на нашій землі встановлювали сотні пам’ятників комуністичним тиранам і називали вулиці іменами вбивць, то ніхто не питав дозволу в людей. Наразі ми надаємо можливість громаді самій вирішувати як саме буде названо перейменовані вулиці і які саме пам’ятники будуть встановлені натомість. Дане право вибору і є справжньою демократією.

Особисто я вважаю за необхідне присвоїти Дніпрогесу імені Леніна ім’я Вінтера, так як саме Олександр Вінтер керував будівництвом цієї гідроелектростанції.

Також гадаю, що у перейменованому порту імені Леніна, замість демонтованого в майбутньому пам’ятника, необхідно побудувати собор.

 

Разом із підвищенням ціни на газ для населення постає проблема оформлення субсидій. В чому полягають зміни у процесі оформлення субсидій в цьому році?

 

Разом з підвищенням ціни на газ для домогосподарств з 1 квітня, дійсно існує недостатній рівень інформування про надання адресної допомоги та власне процедури оформлення субсидій.

Роз’яснення щодо умов оформлення субсидій є ключовим моментом, адже тепер, при справедливому тарифі, держава більше не дотуватиме заможних, а малозабезпечені отримають необхідну адресну допомогу.

Цього року видатки на підтримку соціально незахищених громадян збільшено до 24 мільярдів. Варто зазначити і те, що допомогу буде надано у 4 рази більшій кількості громадян.

Призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів – заяви та декларації. Необхідність надання довідок про доходи, у тому числі й працюючих осіб – скасовується. При цьому запроваджуються спрощені форми заяви та декларації про доходи і витрати осіб для звернення за субсидією. Також запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником. При цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій.

У квітні та жовтні 2015 року кожне домогосподарство одночасно з рахунком для оплати енергоносіїв має отримати спрощені форми заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії.

Варто також відзначити, що віднині скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій крім здійснення одноразової дороговартісної покупки на суму понад 50 тисяч гривень. Для 1,1 мільйонів сімей, які сьогодні одержують субсидії передбачається автоматичне призначення субсидій на новий термін без необхідності надання нового пакету документів та звернення до органів соціального захисту населення. Також право на оформлення субсидій надається особам, які не зареєстровані у житловому приміщенні, але орендують його і оплачують вартість житлово-комунальних послуг на підставі письмового договору оренди житла.

Варто говорити про те, що газова реформа приведе до соціальної справедливості, адже багатші тепер платитимуть більше, а біднішим допоможе держава.